Woda tematem odpowiedzialnego biznesu – analiza medialna FOB i IMM

Tematyka odpowiedzialnego biznesu jest stale obecna w mediach. W 2016 roku tylko na temat wody w kontekście CSR opublikowano niemal 2 tysiące tekstów w prasie oraz internecie. Opracowania mogły dotrzeć do niemal 50 milionów czytelników, co tworzy imponujące grono odbiorców. Z danych IMM wynika, że zagadnienia te najczęściej podejmowały opiniotwórcze dzienniki: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz branżowy dwutygodnik „Środowisko”.

Jeśli chodzi o szerzenie wiedzy na temat CSR, w artykułach prasowych oraz internetowych można znaleźć bardzo praktyczne informacje. To cenne wskazówki dla przedsiębiorców, którzy chcą włączyć się w trend biznesu odpowiedzialnego społecznie. Czytelnicy mogą znaleźć pomysły lub zainspirować się do działań w konkretnych branżach np. poprzez analizowanie case study konkretnych marek.

Wśród najważniejszych obszarów CSR eksponowanych w mediach – obok zagadnień konsumenckich czy rozwoju lokalnych społeczności – zdecydowanie należy wymienić dbałość o środowisko naturalne. Wiele długofalowych kampanii i doraźnych projektów prowadzonych przez duże i małe firmy skupia się właśnie na tej dziedzinie. Wśród interesujących przykładów, o których można było dowiedzieć się z mediów, warto wskazać inicjatywę kopalni Bogdanka. W wyniku prac górniczych w Nadrybiu powstał sztuczny zbiornik wodny, gdzie z czasem zaczęły osiedlać się różne gatunki ptactwa. Kopalnia wzięła więc pod opiekę nowy zalew oraz jego dzikich mieszkańców i razem z Ogólnopolskim Towarzystwem Ochrony Ptaków stworzyła edukacyjną ścieżkę przyrodniczą. Proekologiczne działania na rzecz wody to też naturalny obszar dla marki Żywiec Zdrój. Prowadzi ona długofalowy projekt CSR „Po stronie natury”, który mierzy się z problemem ograniczonych zasobów wody pitnej, realizując szeroko zakrojoną akcję sadzenia drzew. W mediach popularnym tematem była też letnia akcja marki na Helu, gdzie na plaży turyści mogli wymieniać puste opakowania po napojach na schłodzone butelki wody mineralnej. Projekty tego typu cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów i odbiorców mediów, przy okazji wzmacniając skutecznie wizerunek firmy.

 

Pełny raport do przeczytania tutaj.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg