Wprost do sądu czy Wprost Przeciwnie?

Powstanie nowy tygodnik, który wesprze kampanię wyborczą Prawa i Sprawiedliwości – taka informacja pojawiła się pod koniec czerwca na łamach Rzeczpospolitej. Gazeta Polska –  również sprzyjająca PiS-owi – miała budzić nieufność niektórych działaczy partii, stąd pomysł na stworzenie nowego czasopisma – informuje Rzeczpospolita.

W Internecie ukazała się również strona internetowa wprostp.pl – zapowiadająca powstanie nowego tygodnika „Wprost Przeciwnie”. Na stronie pojawiło się również oświadczenie twórców tygodnika, którzy są byłymi pracownikami Wprost i – zawiedzeni linią redakcyjną tygodnika po przejęciu go przez Platformę Mediową Point Group – zakładają nowe czasopismo. Twórcy podają swoje motywacje i oficjalnie informują o powstaniu tygodnika:  „Dlatego razem tworzymy nowy tygodnik Wprost Przeciwnie. Będziemy nawiązywać w nim do najlepszych tradycji starego Wprost: liberalnego w sferze gospodarczej, konserwatywnego w sprawach obyczajowych i nie bojącego się poglądów przeciwnych niż obecne w większości mediów.”
Pod tym wpisem od momentu publikacji notatki, 7 lipca, pojawiło się 30 komentarzy. Większość wpisów jest pochlebna. Ale jeden z komentatorów – Stefan 101 – wzbudził mój niepokój pisząc: „Do administratora Przepraszam, dopiero teraz zauważyłem, że cenzura jest ostra i publikowane są posty tylko po linii partii :/ pozdrawiamstefan” (pisownia oryginalna).

Na stronie internetowej nie ma jeszcze nazwisk twórców nowego tygodnika. Ale jednym z nich jest Jan Piński, który na pytania o nową wydawniczą inicjatywę odpowiadał Jackowi Gądkowi z portalu Onet.pl. „Piński nie zgadza się jednocześnie z opinią, że Wprost przeciwnie będzie miało podobny profil co UważamRze Inaczej Pisane (Presspubliki).” – czytam na Onet.pl.

W kontekście pojawienia się na rynku nowego tytułu prasowego poruszana jest również kwestia praw majątkowych do logo i tytułu już istniejącego na rynku Wprost. Wydawcy Wprost ostrzegają o konsekwencjach prawnych związanych z wykorzystaniem logo. To umieszczone na stronie internetowej Wprost Przeciwnie, jest łudząco podobne do należącego do Wprost. Te komentarze ucina jednak Jan Piński, który w komentarzu dla Rzeczpospolitej informuje, że tytuł został oficjalnie zarejestrowany już rok temu, a logo było konsultowane z renomowanymi prawnikami.

Nie tak dawno udany debiut zaliczył tygodnik UważamRze, należący do wydawcy Rzeczpospolitej – Presspublica. UważamRze zajęło trzecie miejsce w majowym rankingu najbardziej opiniotwórczych tygodników w Raporcie najbardziej opiniotwórcze media tworzonym cyklicznie przez IMM. W raporcie UważamRze uplasował się za Newsweekiem i Wprost i wyprzedził Politykę. Jak potoczą się dalsze losy Wprost Przeciwnie? Czy nowy tytuł wprowadzi zamieszanie na rynku tygodników opinii, czy… wprost przeciwnie?

Źródła:
PiS chce mieć własny tygodnik, rp.pl, 23.06.2011
Nowy Tygodnik Wprost Przeciwnie, wprostp.pl, 06.07.2011
K. Baranowska, Wprost do sądu za logo i nazwę?, rp.pl, 11.07.2011
J. Gądek, Nowy „Wprost Przeciwnie” vs. „Wprost” Lisa, onet.pl, 09.07.2011
Raport IMM: najbardziej opiniotwórcze media, imm.com.pl, 05.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg