Wszyscy cytują zwierzenia premierów i Palikota

W maju nastąpiła zamiana na podium: na pierwsze miejsce zestawienia awansowała Rzeczpospolita (cytowana 1052 razy), a Dziennik, na który inne media powoływały się 1045 razy, spadł na drugą lokatę. Trzecie miejsce, podobnie jak w kwietniu, należy do Gazety Wyborczej, cytowanej 802 razy, najczęściej w kontekście sprawy Beaty Sawickiej.

Rzeczpospolita zwyciężyła nad Dziennikiem przewagą zaledwie siedmiu powołań, dzięki szeroko cytowanym rankingom i sondażom, publikacjom dotyczącym ekonomii, rynku i finansów oraz ustawodawstwa i prawa. Natomiast na Dziennik media powoływały się najczęściej w kontekście rzekomej inwigilacji Kazimierza Marcinkiewicza. Artykuł zatytułowany „Marcinkiewicz oskarża” Michała Majewskiego i Pawła Reszki był najczęściej cytowaną publikacją w maju.

Na czwarte miejsce zestawienia awansował Newsweek (353). Tak dobry wynik tygodnik zawdzięcza często cytowanemu wywiadowi z premierem Donaldem Tuskiem, w którym przyznał się m.in. do palenia w młodości marihuany. Tymczasem tygodnik Wprost, zajmujący przeważnie czwarte miejsce, spadł na ósme (211 powołań). Piąta lokata należy do dziennika Polska (343). Wywiad z Januszem Palikotem („Rydzyk powinien siedzieć w areszcie” autorstwa Anity Werner i Pawła Siennickiego), opublikowany na jego łamach, był drugą najczęściej cytowaną publikacją w maju.

Wśród stacji telewizyjnych prym wiedzie TVN24 (312). TVN uplasowała się na jedenastym miejscu, z wynikiem 152 powołania. Stacja RMF FM ponownie zwyciężyła wśród rozgłośni radiowych – 233 cytowania zagwarantowały jej siódme miejsce w rankingu i przewagę na Radiem ZET, które było powoływane 176 razy.

Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl zajmuje ponownie 12. lokatę, cytowany przez inne media 124 razy. Dzienniki biznesowo-ekonomiczne reprezentuje Gazeta Prawna, cytowana 194 razy (9. miejsce – awans o dwa miejsca). Puls Biznesu nie znalazł się w rankingu. Przedostatnie miejsce należy do Tygodnika Powszechnego, cytowanego przez inne media 106 razy, głównie w kontekście przeszłości członka komisji śledczej J. Sachowicza. Majowe zestawienie zamyka Fakt, cytowany 86 razy.

 

 

W maju wśród tematów powołań dominowały: kontrowersyjne oświadczenie K. Marcinkiewicza w sprawie rzekomych prób inwigilowania go na polecenie L. Kaczyńskiego, zatrzymanie byłej posłanki PO zaangażowanej w aferę korupcyjną, wypowiedź obecnego premiera D. Tuska o jego młodości i sposobach spędzania wolnego czasu, kolejne kontrowersje powstałe wokół likwidacji WSI, planowanie przez PO sprywatyzowania służby zdrowia, dalsze ustalenia dotyczące udziału polskich żołnierzy w strzelaninie w Afganistanie, zamieszanie wokół matur, powrót na wokandę seksafery w Samoobronie, nowe ustalenia śledztwa w sprawie porwania i zamordowania K. Olewnika oraz negocjacje dotyczące zbudowania w Polsce elementów tarczy antyrakietowej.

Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło – podobnie jak w zeszłych miesiącach – z woj. mazowieckiego (Życie Warszawy, 33), małopolskiego (Dziennik Polski, 15) oraz ex aequo: dolnośląskiego (Polska Gazeta Wrocławska, 10), lubelskiego (Dziennik Wschodni, 10) i śląskiego (Polska Dziennik Zachodni, 10).

Od 1 do 31 maja na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 6775 przekazów mediowych (z prasy, radia, telewizji). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 6966 razy. Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami prasy.

 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport majowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg