Wybory w mediach: „darmowa promocja” warta setki mln zł

Na miesiąc przed wyborami prezydenckimi media poświęcają najwięcej uwagi Bronisławowi Komorowskiemu, Andrzejowi Dudzie i Januszowi Korwin-Mikkemu – wynika z badań prowadzonych w IMM. Na temat urzędującego prezydenta pojawiło się blisko 60 tysięcy publikacji, podczas gdy o Andrzeju Dudzie – ok. 30 tys. O Januszu Korwin-Mikkem informowano w mediach ponad 15 tysięcy razy.

O Bronisławie Komorowskim w pozytywnym tonie wypowiadano się w prasie, portalach i serwisach społecznościowych ponad 6 tysięcy razy. Publikacji zdecydowanie negatywnych było 3,5 tysiąca. Główny – wg TNS Polska – kontrkandydat urzędującego prezydenta, Andrzej Duda (PiS), zanotował 4,5 tysiąca publikacji pozytywnych wobec 1,1 tys. negatywnych. O Januszu Korwin-Mikkem opublikowano niemal 2 tysiące pozytywnych oraz ponad 600 negatywnych.

Gdyby za miejsce, które poświęcono im w mediach, kandydaci musieli płacić jak za reklamę, najgłębiej do kieszeni sięgnąłby Bronisław Komorowski. Wartość ekwiwalentu reklamowego w prasie i internecie wyniosła w jego przypadku ponad 105 mln zł. O połowę mniej, bo 54 mln zł, musiałby zarezerwować Andrzej Duda. Wartość powierzchni i miejsca, które poświęcono na publikacje o Januszu Korwin-Mikkem, wyniosła niewiele ponad 15,5 mln zł.

Więcej na temat obrazu kampanii prezydenckiej w mediach znajdziecie wkrótce na blogu oraz naszym profilu na Facebooku.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg