Wydatki reklamowe na plansze sponsorskie [INFOGRAFIKA]

Plansze sponsorskie zapraszające na film lub program telewizyjny stanowią oprócz spotów reklamowych jedną z najpopularniejszych form informowania o produkcie w mediach. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził które branże najchętniej korzystają z tej opcji promocji oraz jak kształtują się budżety na nią przeznaczone.

 

Z monitoringu reklam IMM wynika, że budżety lokowane w planszach sponsorskich w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2019 wyniosły łącznie 486,9 mln zł. Wydatki na plansze sponsorskie w telewizji wyniosły ponad 400 mln zł, a w radio – 86,4 mln zł.

 

Co odróżnia plansze sponsorskie od spotów reklamowych? Przede wszystkim długość ich trwania. Billboard sponsorski w zależności od liczby sponsorów, których może być od 1 do 3 musi trwać 8, 16 lub 24 sekundy. Nie może mieć charakteru reklamowego ani motywować do zakupu danego produktu. Ponadto w planszy sponsorskiej nie można wykorzystywać elementów m.in. dźwiękowych albo wizualnych przekazu reklamowego, z którymi jest kojarzony sponsor planszy.

 

Najwięcej w pierwszym kwartale 2019 roku wydała na plansze sponsorskie branża farmaceutyczna przeznaczając na nie 164,2 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się branża spożywcza z wydanymi 65,4 mln zł. Trzecie miejsce należy do branży kosmetycznej, która wydała ponad 40 mln zł.

 

Kategorią produktową, która wydała najwięcej okazały się leki OTC. Producenci tych środków zainwestowali ponad 92 mln zł.

 

Na zaproszenia sponsorskie w radio najwięcej wydała branża farmaceutyczna (38,5 mln zł). Na drugim miejscu znalazła się branża motoryzacyjna (12,7 mln zł). Kolejne miejsca zajęły branże: handlowa (9,6 mln zł), budowlana (5,6 mln zł) oraz spożywcza (4,1 mln zł).

 

Na plansze sponsorskie wyemitowane w TV również najwięcej wydała branża farmaceutyczna (125,6 mln zł). Na drugim miejscu znalazła się branża spożywcza (61,3 mln zł). kolejne miejsca zajęły branże: kosmetyczna (38,8 mln zł), handlowa (18,5 mln zł) oraz turystyczna (17,3 mln zł).

 

Co interesujące, największe kwoty nie zostały wydane na plansze emitowane w sobotnie wieczory, jak można by intuicyjnie zakładać. Rekordowym pod względem emisji planszy sponsorskich był wtorek, godzina 20:00. Najmniej wydano na plansze sponsorskie emitowane w sobotę o 4:00.

 

 

Pn Wt Śr Czw Pt Sob Ni
Kwota 78,4 mln zł 79,5 mln zł 73,3 mln zł 76,4 mln zł 72,8 mln zł 56,8 mln zł 62,5 mln zł

 

 

 

Autor: Joanna Górska

Źródło: monitoring reklam IMM pod kątem plansz sponsorskich w okresie 01.01 – 31.03.2019 r.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg