Wydatki reklamowe w październiku 2017
Wydatki reklamowe w podziale na branże
W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 40% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.
Wydatki reklamowe w podziale na media
Wszystkie branże zainwestowały najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach farmaceutycznej i finansowej było to ponad 30% budżetu reklamowego. W branży motoryzacyjnej budżet lokowany był proporcjonalnie we wszystkich mediach.
Branża |
Farmaceutyczna |
Handlowa |
Finansowa |
Motoryzacyjna |
Telekomunikacyjna |
Wydatki |
468,2 mln zł |
356,4 mln zł |
124,6 mln zł |
123,4 mln zł |
103,3 mln zł |
Wydatki w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto
Najwięksi reklamodawcy: branża farmaceutyczna
W rankingu największych reklamodawców z branży farmaceutycznej pierwsze miejsce zajmuje Aflofarm z budżetem wynoszącym ponad 113 mln zł. Kolejne miejsca należą do USP Zdrowie oraz Polpharmy.
Marki o największych wydatkach reklamowych: farmacja
Reklamodawcy z sektora farmaceutycznego największe budżety reklamowe ulokowali w produktach Ibuprom oraz Gripex firmy USP Zdrowie. W pierwszej trójce znalazł się także Voltaren (GSK).
Marka |
Ibuprom |
Gripex |
Voltaren |
Molekin D3 |
Neosine |
Wydatki |
8,9 mln zł |
8,3 mln zł |
124,6 mln zł |
7,8 mln zł |
6,6 mln zł |
Wydatki w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto
Najwięksi reklamodawcy: branża finansowa
W październiku największym reklamodawcą w branży finansowej był Bank Zachodni WBK, który zainwestował w promocję ponad 16 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz Bank Millennium.
Typy reklamowanych produktów: finanse
Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont bankowych, pożyczek gotówkowych oraz ogólnych usług finansowych.
Najwięksi reklamodawcy: branża handlowa
Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestował Lidl oraz Media Expert (budżety o wartości ponad 40 mln zł), a także Metro Group (właściciel m.in. marek Makro i Saturn).
Kategorie reklamowanych sklepów: handel
W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.
Najwięksi reklamodawcy: branża motoryzacyjna
Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokował w mediach Volkswagen. W październiku na kolejnych miejscach znalazły się Toyota i General Motors.
Marki o największych wydatkach reklamowych: motoryzacja
Opel to marka, w którą zainwestowano najwyższe kwoty reklamowe (ponad 10 mln zł) w branży motoryzacyjnej. Za nim znalazły się Volkswagen oraz Renault.
Marka |
Opel |
Volkswagen |
Renault |
Hyundai |
Toyota |
Wydatki |
10,3 mln zł |
9,6 mln zł |
9,5 mln zł |
9,3 mln zł |
7,5 mln zł |
Wydatki w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto
Najwięksi reklamodawcy: branża telekomunikacyjna
Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w październiku – z budżetami ponad 20 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-mobile.
Typy reklamowanych produktów: telekomunikacja
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, internetu, a także oferty łączonej (telewizji, internetu i telefonii w jednym pakiecie).
Autorka badania
Magdalena Pawłowska
mpawlowska@imm.com.pl
Tel. 22 378 37 50
O badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 października 2017r.
Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio
i telewizji.
Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
O admonit:
Admonit monitoring reklam to narzędzie do analizy wydatków reklamowych danej marki oraz jej konkurencji. Admonit monitoruje reklamy w niemal 100 stacjach RTV i ponad 400 tytułach prasowych. Wydatki podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Umożliwia monitorowanie nowych kampanii, a także analizę dotychczas wyemitowanych reklam, według marki oraz branż.
Więcej zalet admonit tutaj.
O IMM:
IMM dostarcza kompleksowy monitoring wszystkich mediów od 2000 r. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia pomiar efektywności działań PR i pozwala na bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji. Pomaga chronić reputację firmy i marki
w sytuacjach kryzysowych.
Stałym monitoringiem objętych jest ponad milion domen z polskiego zasobu internetu wraz z social mediami (z aktualizacją wyników w czasie rzeczywistym), ponad 1000 tytułów prasowych oraz ponad 200 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.
Więcej o IMM: