Wyniki wyszukiwania są jak ciasteczka, czyli jak wykorzystać zmiany w Google

„Wyniki wyszukiwania są jak ciasteczka, chcesz je jeść prosto z piekarnika” – tym zachęcającym stwierdzeniem Google zaczyna informację o zmianach w algorytmie wyszukiwania. Nowym czynnikiem decydującym o kolejności wyników jest ich „świeżość”, czyli aktualność. Zmiana ta ma wpłynąć na ok. 35% zapytań, czyli przeciętnie w 35 zapytaniach na 100 otrzymamy przynajmniej 1 inny wynik.

Z punktu widzenia osoby zajmującej się komunikacją, to bardzo pożądana zmiana. Jestem pewna, że nie tylko ja spotkałam się z problemem dotyczącym cyklicznych wydarzeń: do tej pory, kiedy zainteresowana osoba googlowała nasz event, na pierwszym miejscu wyskakiwały wyniki o minionych edycjach, dobrze już obrośnięte właściwościami cennymi z punktu widzenia wyszukiwania (takimi jak na przykład sieć odwołań). Teraz ma być inaczej: „świeże” strony będą wyskakiwały jako pierwsze.

Podobno algorytm ma być chytry i odróżniać informacje newsowe od informacji ponadczasowych – na przykład przepisu na sos pomidorowy. Jak uda mu się odróżnić ciepłe ciasteczka od ponadczasowego sosu do spaghetti, to naturalnie ich słodka tajemnica.

Oczywiście najwięcej zyskają na tej zmianie portale typowo newsowe, ale jest to ważne dla każdej strony, która ma jakąś część treści informacyjnych, publikuje aktualizacje lub wiadomości o wydarzeniach, które ze swojej natury podlegają przeterminowaniu. Warto o tym pamiętać, jeśli chcemy, żeby to właśnie nasze informacje pojawiały się w odpowiedzi na zapytanie w wyszukiwarce.

Jak Google sprawdza „świeżość”

W grę wchodzi całkiem sporo czynników, w tym moment publikacji, moment dokonywania zmian w treści oraz ujęte w czasie wskaźniki takie jak linki do strony, ruch i zapytania w wyszukiwarce. Co to znaczy, że są „ujęte w czasie”? Na przykład brana jest pod uwagę data, kiedy zniknął link, który wcześniej do danej strony prowadził, lub jeśli w pewnym przedziale czasowym zniknie kilka takich linków – to czyni stronę „mniej świeżą”. Osobom żądnym bardziej szczegółowych informacji mogę polecić artykuł Google Freshness and Temporal Data na stronie Serach Engine Watch.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg