Za co nienawidzimy firm na Facebooku

Jest kilka konkretnych lęków, które powstrzymują ludzi przed „lubieniem” firm na Facebooku. Przedstawiam wam badania opublikowane przez stronę emarketer.com. Uważam, że znakomitym pomysłem badaczy było wybranie respondentów spośród osób, które już „lajkują” przynajmniej jedną markę – dzięki temu badanie jest przeprowadzone na populacji osób, które potencjalnie dałyby się namówić na „polubienie” innych marek, ale powstrzymuje je przed tym… no właśnie, co?

Ponad połowa osób boi się, że będzie zasypywana wiadomościami i reklamami, publikowanymi przez nadaktywny profil marki. Prawie tyle samo osób nie chce udostępniać swojego profilu oczom marketingowców danej firmy.

Również prawie połowa respondentów obawia się, że w jakiś sposób informacje o marce czy jej relacjach z marką będą wpadały na profile jej znajomych, lub że marka będzie od nich oczekiwała zamieszczania postów na profilach znajomych („don’t want to push things into friends’ newsfeeds” + „don’t want to impose my views or interests on my friends”).

Na tym punkcie chciałabym się zatrzymać, żeby zestawić go z wynikami badań sprzed roku, również przeprowadzanymi wśród facebookowiczów, którzy „lubią” przynajmniej jedną markę.

Jak widać na wykresie, 52% respondentów poleca „lubienie” wybranej marki swoim znajomym, a 45% przesyła dalej informacje, które publikuje firmowy profil czy fanpage. Robią to świadomie i z własnej inicjatywy.

Jaki z tego wniosek? Bądź fajną marką, zamieszczaj wartościowe informacje, a ludzie z własnej woli polecą cię i przekażą twoje wiadomości dalej.

Wydaje mi się to bardzo otrzeźwiające, bo wbrew temu, co można czasem wywnioskować z entuzjastycznych artykułach o marketingu i PR w mediach społecznościowych, potwierdza się moje przekonanie, że na Facebooku zasady są takie same jak w życiu. W dalszym ciągu najbardziej liczy się to kim jesteś i co robisz – media społecznościowe nie są drogą na skróty do niesamowitej popularności.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg