Złote Spinacze 2019 | XVII edycja konkursu

Złote Spinacze to konkurs o otwartym charakterze. Kierowany jest do podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce: agencji PR, działów PR i komunikacji, firm i instytucji, organów samorządowych i organizacji pozarządowych. Tegoroczna edycja jest siedemnastą w historii konkursu.

 

Złote Spinacze mają na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce. Zadaniem Złotych Spinaczy jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy.

– informacja ze strony internetowej organizatora

Jurorami konkursu są przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. W tegorocznym składzie znalazło się 79 osób. Wśród nich m.in. Paweł Sanowski, Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.

 

Jury zostało podzielone na cztery grupy:

 

I grupa, przewodnicząca: Klara Banaszewska, dyrektor generalna w Grayling Poland

Kategorie:

PR korporacyjny,

Business-to-Business PR

PR finansowy i relacje inwestorskie,

Media Relations

Technologia, IT, telekomunikacja,

Finanse,

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze,

Przemysł i infrastruktura.

 

II grupa, przewodniczący: Zbigniew Gajewski, partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK

Kategorie:

Advocacy i Public Affairs,

Komunikacja wewnętrzna,

Employer branding,

Social media,

PR miejsca, miasta lub regionu,

Efektywność,

Motoryzacja i transport,

NGO i sektor publiczny,

Turystyka i rekreacja.

 

III grupa, przewodnicząca: Magdalena Budziszewska, Senior Marketing & PR Manager w Costa Coffee Polska

Kategorie:

PR produktu,

Launch produktu, usługi lub firmy,

Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa,

Content marketing – branded content,

Custom publishing,

Kreatywność,

Sektor spożywczy,

Medycyna i zdrowie,

Uroda, higiena i wellness.

 

IV grupa, przewodnicząca: Monika Kacz­marek-Śliwińska, dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego

Kategorie:

Kampania społeczna,

Event komercyjny,

Event społeczny,

Sustainability i CSR Communications,

Research&Insight,

Kultura i media,

Moda i styl życia,

Sport.

 

Ze szczegółowymi informacjami o Jurorach można zapoznać się na stronie organizatora: https://zlotespinacze.pl/jury/

 

 

XVII Edycja – II etap zgłoszeń

 

Od 12 sierpnia do 2 września br. trwa II etap przyjmowania zgłoszeń. Wszystkie terminy i opłaty dostępne na stronie organizatora. Gala wręczenia nagród odbędzie się 6 grudnia 2019 r.

 

Złote Spinacze 2018

 

Do zeszłorocznej edycji konkursu wpłynęły 292 zgłoszenia. Nagrodzono projekty w 32 kategoriach konkursowych. Przyznano 20 Złotych Spinaczy, 34 Srebrne oraz 28 Brązowych, a także nagrody specjalne nagrody specjalne.

 

O przyznanych w 2018 r. statuetkach przeczytacie w podsumowaniu przygotowanym przez PRoto

 

Według danych z monitoringu mediów ubiegłorocznej edycji konkursu poświęcono blisko 1,2 tys. publikacji. Łączne dotarcie wyniosło ponad 17,6 mln. To wzrost w stosunku do wyników z 2017 roku. Udział w Złotych Spinaczach jest zatem szansą na to, aby o najlepszych branżowych projektach usłyszało szersze grono.

 

IMM jest partnerem konkursu.