Złote Spinacze 2019 | XVII edycja konkursu
Złote Spinacze to konkurs o otwartym charakterze. Kierowany jest do podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce: agencji PR, działów PR i komunikacji, firm i instytucji, organów samorządowych i organizacji pozarządowych. Tegoroczna edycja jest siedemnastą w historii konkursu.
Złote Spinacze mają na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce. Zadaniem Złotych Spinaczy jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy.
– informacja ze strony internetowej organizatora
Jurorami konkursu są przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. W tegorocznym składzie znalazło się 79 osób. Wśród nich m.in. Paweł Sanowski, Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.
Jury zostało podzielone na cztery grupy:
I grupa, przewodnicząca: Klara Banaszewska, dyrektor generalna w Grayling Poland
Kategorie:
⋅ PR korporacyjny,
⋅ Business-to-Business PR
⋅ PR finansowy i relacje inwestorskie,
⋅ Media Relations
⋅ Technologia, IT, telekomunikacja,
⋅ Finanse,
⋅ Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze,
⋅ Przemysł i infrastruktura.
II grupa, przewodniczący: Zbigniew Gajewski, partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK
Kategorie:
⋅ Advocacy i Public Affairs,
⋅ Komunikacja wewnętrzna,
⋅ Employer branding,
⋅ Social media,
⋅ PR miejsca, miasta lub regionu,
⋅ Efektywność,
⋅ Motoryzacja i transport,
⋅ NGO i sektor publiczny,
⋅ Turystyka i rekreacja.
III grupa, przewodnicząca: Magdalena Budziszewska, Senior Marketing & PR Manager w Costa Coffee Polska
Kategorie:
⋅ PR produktu,
⋅ Launch produktu, usługi lub firmy,
⋅ Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa,
⋅ Content marketing – branded content,
⋅ Custom publishing,
⋅ Kreatywność,
⋅ Sektor spożywczy,
⋅ Medycyna i zdrowie,
⋅ Uroda, higiena i wellness.
IV grupa, przewodnicząca: Monika Kaczmarek-Śliwińska, dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
Kategorie:
⋅ Kampania społeczna,
⋅ Event komercyjny,
⋅ Event społeczny,
⋅ Sustainability i CSR Communications,
⋅ Research&Insight,
⋅ Kultura i media,
⋅ Moda i styl życia,
⋅ Sport.
Ze szczegółowymi informacjami o Jurorach można zapoznać się na stronie organizatora: https://zlotespinacze.pl/
XVII Edycja – II etap zgłoszeń
Od 12 sierpnia do 2 września br. trwa II etap przyjmowania zgłoszeń. Wszystkie terminy i opłaty dostępne na stronie organizatora. Gala wręczenia nagród odbędzie się 6 grudnia 2019 r.
Złote Spinacze 2018
Do zeszłorocznej edycji konkursu wpłynęły 292 zgłoszenia. Nagrodzono projekty w 32 kategoriach konkursowych. Przyznano 20 Złotych Spinaczy, 34 Srebrne oraz 28 Brązowych, a także nagrody specjalne nagrody specjalne.
O przyznanych w 2018 r. statuetkach przeczytacie w podsumowaniu przygotowanym przez PRoto
Według danych z monitoringu mediów ubiegłorocznej edycji konkursu poświęcono blisko 1,2 tys. publikacji. Łączne dotarcie wyniosło ponad 17,6 mln. To wzrost w stosunku do wyników z 2017 roku. Udział w Złotych Spinaczach jest zatem szansą na to, aby o najlepszych branżowych projektach usłyszało szersze grono.
IMM jest partnerem konkursu.