Zmiany na podium, opiniotwórcze stacje RTV

W kwietniu na pierwsze miejsce zestawienia awansował Dziennik, który był cytowany 1012 razy. Druga pozycja należy do Rzeczpospolitej, której publikacje inne media cytowały 888 razy. Po dwóch miesiącach bycia na szczycie Gazeta Wyborcza spadła na trzecią lokatę (837 powołań). Dziennik przywoływano najczęściej w kontekście polityki polskiej, kontrowersji wokół WSI oraz ekonomii, rynku i finansów. Artykuł „Macierewicz odkrył układ” Anny Marszałek i Tomasza Butkiewicza, który ukazał się na łamach Dziennika, był cytowany 91 razy. Drugie miejsce Rzeczpospolita zawdzięcza często cytowanym rankingom i sondażom oraz publikacjom o tematyce ekonomicznej.

Na czwarte miejsce zestawienia powrócił tygodnik Wprost (417). Oprócz niego w pierwszej piętnastce są obecne także Newsweek (8. miejsce, 194 powołania) i Polityka (14 miejsce, 134). Kolejny miesiąc z rzędu dobre wyniki notują stacje telewizyjne z grupy ITI, co pokazuje, że mają ugruntowaną pozycję na rynku opiniotwórczych mediów. TVN24 zajmuje piąte miejsce (404). Stacja ta najczęściej była powoływana w kontekście polityki polskiej, korupcji w polskiej piłce oraz sprawy Krzysztofa Olewnika. TVN jest na siódmym miejscu, z wynikiem 199.

W kwietniowym rankingu są obecne trzy stacje radiowe. Liderem pozostaje RMF FM (6. miejsce, 320). Oprócz niej w zestawieniu znalazły się Radio ZET (9 miejsce, 190) i TOK FM (15 miejsce, 113). Dziesiąte miejsce zajmuje dziennik Polska z wynikiem 1871  powołań. Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl zajmuje 12. lokatę, cytowany przez inne media 148 razy. Tymczasem dzienniki biznesowo-ekonomiczne są reprezentowane przez Gazetę Prawną, cytowaną 169 razy (11.miejsce) oraz Puls Biznesu (145, 13. miejsce). W zestawieniu po raz pierwszy nie znalazł się żaden tabloid.

Tabela 1. Najczęściej cytowane publikacje w kwietniu

W kwietniu wśród tematów powołań dominowały: śledztwo w sprawie brutalnego porwania i morderstwa syna płockiego biznesmena Krzysztofa Olewnika, odkrycie korupcji i malwersacji finansowych w polskim futbolu, kolejne polityczne ustalenia w sprawie ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego, nowe kontrowersje wokół raportu z likwidacji WSI, ustalenia śledczych badających sprawę niedawnego wypadku wojskowego samolotu CASA w Mirosławcu, szczegóły próby zatrzymania byłej posłanki SLD Barbary Blidy zakończonej jej samobójstwem, reakcja sportowców i polityków na wydarzenia w Tybecie oraz śledztwo w sprawie molestowania seksualnego w magistracie w Olsztynie.


Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło – podobnie jak w zeszłych miesiącach – z woj. mazowieckiego (Życie Warszawy, 35), małopolskiego (Dziennik Polski, 17), śląskiego (Polska Dziennik Zachodni, 16) oraz pomorskiego (Polska Dziennik Bałtycki, 14).


Od 1 do 30 kwietnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 6452 przekazy mediowe. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 7247 razy (prasowych, radiowych i telewizyjnych). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami prasy.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport kwietniowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 82 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 


1 Wynik dla dziennika "Polska" stanowi suma powołań na regionalne mutacje wydawane pod wspólnym tytułem "Polska": "Polska Dziennik Bałtycki", "Polska Dziennik Łódzki", "Polska Dziennik Zachodni", "Polska Gazeta Krakowska", "Polska Gazeta Wrocławska", "Polska Głos Wielkopolski", "Polska Kurier Lubelski".

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg