Zmienia się sposób korzystania z mediów społecznościowych

Rośnie liczba użytkowników mediów społecznościowych, którzy chętniej rozprzestrzeniają treści w mediach społecznościowych niż je tworzą – informuje serwis eMarketer.

Liczba użytkowników Facebooka wzrośnie w tym roku o 13,4 proc. – szacuje eMarketer. W 2009 roku liczba użytkowników Facebooka wzrosła o 90,3 proc., w 2010 roku o 38,6 proc., podczas gdy w tym roku liczba ta wzrośnie o 13,4 proc. – szacuje eMarketer.

Podobnie maleje zainteresowanie nowych użytkowników Twitterem. W 2009 roku odnotowano wzrost liczby użytkowników tego mikrobloga o 293,1 proc., podczas gdy w tym roku ta liczba spadła do 26,3 proc. i wciąż maleje – informuje eMarketer. Podobne wnioski o słabnącym zaangażowaniu użytkowników w działania w mediach społecznościowych nasuwają się po przeanalizowaniu wyników projektu badawczego przeprowadzonego przez GlobalWebIndex zatytułowanego Wave 5 Trends.

Z badania wynika, że internauci zmieniają sposób korzystania z Internetu, w tym również mediów społecznościowych, skłaniając się bardziej w kierunku dzielenia się treściami niż ich tworzenia. Zmienia się nie tylko sposób, w jaki korzystamy z Internetu, ale również z komputerów. Z deklaracji badanych wynika, że w tym roku, żeby połączyć się z internetem najchętniej będą korzystać z komputera lub laptopa osobistego – 79 proc., z komputera lub laptopa w pracy – 12 proc. i z telefonu komórkowego – 7 proc. Rok później badani będą chętniej korzystać z osobistych laptopów i komputerów – 42 proc., tabletów – 19 proc. oraz telefonów komórkowych – 18 proc.

Autorzy badania zaznaczają również, że nie wszystko kręci się wokół Facebooka, bo jego użytkownicy co raz częściej są bierni. W krajach rozwiniętych spada chęć dzielenia się treściami, a z punktu widzenia użytkownika instytucjonalnego najistotniejszą zaletą tego serwisu są dane o użytkownikach, które umożliwiają dokładne targetowanie. Dlatego też we wnioskach pojawiło się przypuszczenie, że wycena Facebooka na 100 mld dol. jest przesadzona.

Najbardziej aktywnymi użytkownikami Internetu są ludzie młodzi, należący do grup wiekowych 16 – 24, 25 – 34, są oni jednak zarazem najmniej skłonni do płacenia za treści w sieci. Generalnie jednak rośnie chęć płacenia za treści, w szczególności te specjalistyczne.

A czego oczekują internauci od marek w Internecie? Oczekiwania użytkowników Internetu różnią w zależności od wieku. Starsi użytkownicy chcieliby by marka informowała ich i poprawiała ich wiedzę, młodsi natomiast chcą się uczyć bawiąc, a marka ma być ich łącznikiem z innymi ludźmi.

 

Źródło:

What Changing Social Media Usage Means for Marketers, eMarketer.com, 22.08.2011
globalwebindex.net, Wave 5 Trends (http://www.slideshare.net/Tomtrendstream/wave-5-trends-master-august-2011-slideshare-version), 19.08.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg