Zniknąć z social media? Tylko jak Radiohead!

Jeżeli znikać z mediów społecznościowych, to tylko tak jak zespół Radiohead.

Od kiedy grupa przygotowując się do promocji nowej płyty usunęła wpisy ze swoich kont na Facebooku i Twitterze, mówi się o niej nawet 6 razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analizy publikacji w social media przeprowadzonej przez IMM, aż 91% z wpisów zamieszczonych w sieci wyraża entuzjazm z powodu powrotu zespołu i chwali pomysł na „znikanie”.

Od 1 do 4 maja w sieci pojawiło się blisko 1 tys. polskojęzycznych wpisów na temat Radiohead. Stanowi to aż 30% wszystkich wpisów na temat zespolu opublikowanych od lutego. Oprócz Facebooka i Twittera, na wzmiankę o zespole najłatwiej można było trafić na m.in. forum Listy Przebojów Trójki, serwisie Wykop.pl i w serwisie Muzyka.Onet.pl.  

Największe zaangażowanie polskich internautów wzbudziły doniesienia serwisów muzycznych na temat „zniknięcia” zespołu z sieci, a także informacje o premierze „Burn the Witch”, nowej piosenki grupy pod wodzą Thoma Yorke’a. Duże zainteresowanie wywołały także socialmediowe wpisy i komentarze polskich publicystów dziennikarzy muzycznych (w tym Agnieszki Szydłowskiej i Bartka Chacińskiego), a także artystów: m.in. Meli Koteluk czy Organka.

 

 

Reakcja Polaków w sieci na „zniknięcie” Radiohead z mediów społecznościowych i opublikowanie nowej piosenki była pozytywna. Aż 91% wpisów, których autorzy użyli słów wyrażających emocje, zawierało entuzjastyczny komentarz na temat zespołu. Chłodne i negatywne reakcje należały do rzadkości.

 

Jak wynika z analiz w IMM, od lutego do maja w polskojęzycznej sieci pojawiło się ponad 3 tysiące publikacji o Radiohead. Wpisy w mediach społecznościowych wywołały 67 tysięcy reakcji (polubień czy udostępnień) internautów. Tylko w dniu usunięcia przez grupę wpisów ze swoich kont na Twitterze i Facebooku, informacja o tym mogła być wyświetlona nawet 3,5 miliona razy. Wśród portali internetowych, od 1 do 5 maja najwięcej o zespole Radiohead pisano na łamach serwisu Muzyka.Onet.pl, EskaRock.pl, Wywrota.pl i serwisu Barock.pl. Największym zainteresowaniem cieszył się link do „Burn the Witch”.

Jak przypominają dziennikarze, zespół znany jest z podejmowania pionierskich działań w internecie. „W 2007 roku wydał własnym sumptem album „In Rainbows”. Płytę można było pobrać w formie plików MP3 z oficjalnej strony Radiohead – za darmo lub składając dobrowolną darowiznę” – czytamy w serwisie Wiadomości.Gazeta.pl.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg