Zniknąć z social media? Tylko jak Radiohead!
Jeżeli znikać z mediów społecznościowych, to tylko tak jak zespół Radiohead.
Od kiedy grupa przygotowując się do promocji nowej płyty usunęła wpisy ze swoich kont na Facebooku i Twitterze, mówi się o niej nawet 6 razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analizy publikacji w social media przeprowadzonej przez IMM, aż 91% z wpisów zamieszczonych w sieci wyraża entuzjazm z powodu powrotu zespołu i chwali pomysł na „znikanie”.
Od 1 do 4 maja w sieci pojawiło się blisko 1 tys. polskojęzycznych wpisów na temat Radiohead. Stanowi to aż 30% wszystkich wpisów na temat zespolu opublikowanych od lutego. Oprócz Facebooka i Twittera, na wzmiankę o zespole najłatwiej można było trafić na m.in. forum Listy Przebojów Trójki, serwisie Wykop.pl i w serwisie Muzyka.Onet.pl.
Największe zaangażowanie polskich internautów wzbudziły doniesienia serwisów muzycznych na temat „zniknięcia” zespołu z sieci, a także informacje o premierze „Burn the Witch”, nowej piosenki grupy pod wodzą Thoma Yorke’a. Duże zainteresowanie wywołały także socialmediowe wpisy i komentarze polskich publicystów dziennikarzy muzycznych (w tym Agnieszki Szydłowskiej i Bartka Chacińskiego), a także artystów: m.in. Meli Koteluk czy Organka.
I jeszcze nowe @radiohead – na wypadek, gdyby premier było dla kogoś za mało https://t.co/OrTDCm0Jzo
— Bartek Chaciński (@chacinski) 3 maja 2016
Reakcja Polaków w sieci na „zniknięcie” Radiohead z mediów społecznościowych i opublikowanie nowej piosenki była pozytywna. Aż 91% wpisów, których autorzy użyli słów wyrażających emocje, zawierało entuzjastyczny komentarz na temat zespołu. Chłodne i negatywne reakcje należały do rzadkości.
Radiohead wróciło!..i jest bardzo, bardzo dobrze..co ja plotę..jest genialnie!!!https://t.co/RYWoDRuwTz pic.twitter.com/qYeEAa798i
— Misha von Jadczak (@michaljadczak) 3 maja 2016
aaaaaaaaa co te radiohead wrzuciło 10 minut temu na fejsa?????? omg idę oglądać
— hänsel (@hansbimbrownik) 3 maja 2016
Jaram się jak wiklinowy gigant. Nowy singiel Radiohead + teledysk mocno zainspirowany kultowym The Wicker Man https://t.co/VGTMZsNCKZ
— Darek Jedzok (@jedzok) 3 maja 2016
wczoraj sie balam ze radiohead sie rozpada a dzisiaj wypuscili nowy kawalek
— valar mørghulis (@ejzynbichler) 3 maja 2016
Nowy Radiohead.
Chyba zawsze będzie to dla mnie najbardziej niezrozumiały fenomen muzyczny ever. Nie kumam 🙂https://t.co/5sq4pcx4Fg
— Tytus Hołdys (@tytusholdys) 3 maja 2016
Nie oczekujcie, że będę pisać o czym kolwiek innym niż radiohead przez nastepne 426477984 lat.
— Natalie (@Nat_Poland) 3 maja 2016
Jak wynika z analiz w IMM, od lutego do maja w polskojęzycznej sieci pojawiło się ponad 3 tysiące publikacji o Radiohead. Wpisy w mediach społecznościowych wywołały 67 tysięcy reakcji (polubień czy udostępnień) internautów. Tylko w dniu usunięcia przez grupę wpisów ze swoich kont na Twitterze i Facebooku, informacja o tym mogła być wyświetlona nawet 3,5 miliona razy. Wśród portali internetowych, od 1 do 5 maja najwięcej o zespole Radiohead pisano na łamach serwisu Muzyka.Onet.pl, EskaRock.pl, Wywrota.pl i serwisu Barock.pl. Największym zainteresowaniem cieszył się link do „Burn the Witch”.
Jak przypominają dziennikarze, zespół znany jest z podejmowania pionierskich działań w internecie. „W 2007 roku wydał własnym sumptem album „In Rainbows”. Płytę można było pobrać w formie plików MP3 z oficjalnej strony Radiohead – za darmo lub składając dobrowolną darowiznę” – czytamy w serwisie Wiadomości.Gazeta.pl.