„Zostajemy w UE” – każdy dorosły Polak mógł spotkać się z tym przekazem

Gdy Trybunał Konstytucyjny uznał, że niezgodne z Konstytucją RP są przepisy europejskie w zakresie, w jakim organy Unii Europejskiej działają poza granicami kompetencji przekazanych przez Polskę, we wszystkich mediach niemalże od razu pojawiło się na ten temat ponad 800 materiałów. Kiedy na Twitterze Donald Tusk wezwał Polaków do manifestacji, w ciągu kolejnej doby wzmianek w mediach było już ponad 7 tys. Łącznie w ciągu pięciu dni liczba wszystkich publikacji wyniosła prawie 28 tys. z dotarciem [1] 161 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Statystycznie każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z tymi informacjami minimum 5 razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

 

W okresie 7-11 października br. o protestach organizowanych w całej Polsce pod hasłem „My zostajemy w Unii Europejskiej” mówiono we wszystkich typach mediów aż 27,7 tys. razy. Najwięcej komentarzy i wpisów w tym zakresie pojawiło się na Twitterze (20 tys.) oraz w portalach internetowych w tym na blogach, forach oraz podcastach (5 tys.). Od czwartku w ciągu pięciu dni w stacjach radiowych wyemitowano na ten temat 457 materiałów, w telewizji 310, prasa natomiast informowała o wyroku TK i demonstracjach na polskich ulicach 64 razy. Łączne dotarcie ww. przekazów szacowane jest na 161 mln potencjalnych kontaktów – potwierdza to, że każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z informacjami o wyroku TK i protestach z nim związanych w telewizji, radiu, prasie, portalach internetowych oraz social mediach minimum 5 razy.

32% zasięgu obejmują wzmianki dotyczące pośrednio reakcji lidera PO

 

Media licznie informowały swoich odbiorców o orzeczeniu TK i planowanych protestach również w kontekście opublikowanego na Twitterze wpisu Donalda Tuska, w którym szef PO wzywał obywateli do udziału w manifestacji zaplanowanej na niedzielę 10 października na Placu Zamkowym w Warszawie. Były premier i przewodniczący Rady Europejskiej był cytowany i wzmiankowany we wszystkich mediach ponad 4,4 tys. razy, w tym ponad 2,4 tys. publikacji pojawiło się w artykułach portali internetowych, a ponad 1 tys. przekazów ukazało się na samym Twitterze. Dotarcie łączne wszystkich publikacji wzmiankujących wypowiedź Donalda Tuska z okresu 7-11 października 2021 wynosi 78,4 mln kontaktów (32% udziału w całości).

 

Najaktywniejsze źródła telewizyjne i radiowe

 

Największe dotarcie, bo 77,8 mln potencjalnych kontaktów wygenerowała telewizja w tym w analizowanych okresie o sprawie najczęściej informowały Wydarzenia 24 – trzydzieści siedem razy (kanał informacyjny Telewizji Polsat) z czasem antenowym dwóch godzin, TVP Info – trzydzieści trzy razy, ale z najdłuższym czasem na antenie siedmiu godzin, Polsat News – dwadzieścia pięć razy i czasem pięciu godzin, oraz TVN24 dwadzieścia trzy razy w czterech godzinach łącznie. Radio jest na drugim miejscu w zakresie zasięgu – publikacje o wyroku Trybunału Konstytucyjnego i protestach osiągnęły dotarcie na poziomie 46 mln. W ciągu tych pięciu dni dziennikarze Radia Zet o sprawie mówili najczęściej, poświęcając sprawie ok. czterdziestu minut na antenie. Rzadziej, ale z najdłuższym czasem antenowym – dziewięćdziesięciu minut – informowali redaktorzy stacji RMF FM.

 

Tytuły prasowe

 

W prasie najwięcej materiałów pojawiło się kolejno w tytułach: Nowa Trybuna Opolska, Głos Wielkopolski, Gazeta Wyborcza, Echo Dnia Radomskie, Echo Dnia Świętokrzyskie, Głos Szczeciński, Echo Dnia Podkarpackie, Głos Koszaliński, Dziennik Polski, Dziennik Bałtycki, Gazeta Krakowska, Gazeta Pomorska, Kurier Poranny, Dziennik Zachodni, Fakt, Kurier Lubelski, Dziennik Łódzki, Newsweek, Głos Pomorza, Dziennik Gazeta Prawna i Gazeta Współczesna. Dotarcie łączne wszystkich publikacji prasowych z okresu 7-11 października 2021 wynosi 2,2 mln kontaktów.

 

[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

 

Pliki do pobrania:

 

 

Kontakt dla mediów:

Sylwia Dobkowska
Kierownik Działu PR & Marketingu
@: sdobkowska@imm.com.pl
kom.: +48 502 422 574

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg