Monitoring internetu i mediów społecznościowych na start

Twoja firma jest obecna w internecie, nawet jeśli nie posiadasz oficjalnych kanałów w mediach społecznościowych, nie prowadzisz sklepu online i nie korzystasz z e-mail marketingu. W internecie są bowiem aktywni klienci – obecni i potencjalni.

 

Internet miejscem dyskusji

 

Coraz więcej dyskusji przenosi się do internetu, włączając w to te dotyczące opinii o produktach i usługach. Użytkownicy mediów społecznościowych szukają w sieci pomocy, rekomendacji, recenzji – tak jak dawniej pytali o zdanie rodzinę i znajomych. To dla Ciebie duża szansa, ponieważ do tych rozmów możesz się włączyć w imieniu swojej marki, proponując konkretne rozwiązanie problemu. W ten sposób zadbasz o wizerunek swojej firmy, zbudujesz dobre relacje z potencjalnymi klientami oraz wykorzystasz okazje do sprzedaży.

 

Pomocny monitoring

 

Rzecz jasna nie dasz rady „przeczytać całego internetu” w poszukiwaniu wzmianek dotyczących Twojej marki czy rodzaju produktów i usług, jakie oferuje. Na szczęście jest łatwiejszy sposób – monitoring internetumediów społecznościowych. Odpowiednio dopasowane słowa kluczowe pozwolą namierzyć interesujące Cię informacje, np. recenzje lub testy na blogach i portalach internetowych. Dzięki temu będziesz mógł podziękować za przychylne opinie, sprostować krytyczne uwagi bądź zachęcić do wypróbowania wybranych produktów, jeśli autor nie wziął pod uwagę Twojej marki. Z kolei social listening poprowadzi Cię przez miliony publikacji na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, pozwalając wyłowić te najcenniejsze, które dają szansę na interakcje, są ważne z punktu widzenia obsługi klienta lub mogą się przyczynić do rozwoju Twojego produktu lub usługi.

 

 

Analiza danych z  monitoringu internetu

 

A jeśli już o analizie mowa, warto, żebyś poznał wszystkie możliwości, jakie daje narzędzie do monitoringu mediów, które wybrałeś. Moduł Analizy IMM w wygodny i czytelny sposób zamienia zmonitorowane materiały w łatwe do interpretacji wykresy opisujące najważniejsze i najbardziej przydatne wskaźniki.

 

W module Analizy:

  • poznasz najbardziej angażujące publikacje, które mogą być zwiastunem ważnych, merytorycznych dyskusji;
  • sprawdzisz zasięg najważniejszych materiałów, automatyczną ocenę wydźwięku oraz ekwiwalent reklamowy;
  • porównasz medialną siłę swojej marki z konkurencją na mapie benchmarkowej.

 

Moduł przyspiesza Twoją pracę z monitoringiem. Wystarczy, że klikniesz w interesujący Cię punkt wykresu, a przeniesiesz się bezpośrednio do źródłowej publikacji. Przeglądasz dane o wydźwięku? Szybko zareaguj na negatywne komentarze. Post na Facebooku generuje wysokie zasięgi? Włącz się do dyskusji.

 

 

Co jeszcze zyskujesz, monitorując internetmedia społecznościowe w IMM? Zaznacz interesujący Cię zakres czasu, wskaż wybrane hasła oraz media, a nasze narzędzie automatycznie wygeneruje dla Ciebie raport w najwygodniejszym formacie. Planujesz kampanię viralową, działania z zakresu real-time marketingu lub prowadzisz właśnie komunikację kryzysową? Niezbędne będą dla Ciebie powiadomienia e-mail lub SMS, na bieżąco informujące Cię o dyskusji w mediach.

 

Monitoring internetu i mediów społecznościowych oferuje wiele możliwości. Z jednej strony można dzięki temu dopasować narzędzie do indywidualnych potrzeb, z drugiej… łatwo pogubić się w tej obfitości.

 

Z myślą o prezentowaniu pełnego potencjału monitoringu mediów oraz objaśnianiu pomocnych funkcjonalności organizujemy cykliczne darmowe szkolenia. Tutaj możesz zapisać się na webinar i wypróbować nasze narzędzia pod okiem ekspertów.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg